Pay

Bestilling og betaling

Du kan bestille din reise på to forskjellige måter, enten her på nettsiden, eller ved å kontakte en av våre reisekonsulenter, på telefon 22 41 69 10. Vi har samme priser uansett om bestillingen skjer via våre reisekonsulenter eller gjennom bestilling på vår nettside.

De fleste av våre reiser kan bestilles her på nettsiden. For disse reisene betyr det at du umiddelbart får se aktuelle priser og om det er ledige plasser.

  1. Når du bestiller en reise, vises alltid vår beste tilgjengelige pris på gjeldende dato.
  2. Hvis noe går galt, kan du alltid endre eller avbestille gratis. Ta kontakt med oss ​​senest neste ukedag.
  3. Bestillingen kan betales med VISA/Mastercard eller som fakturabetaling.
  4. Bestillingsbekreftelse sendes til din e-post umiddelbart etter bestillingen.
  5. Ønsker du å bestille en reise nær avreisedatoen, ta kontakt med våre reisekonsulenter.

Våre reisekonsulenter er spesialister på Island og dyktige til å sette sammen en passende reiseplan og søke etter den beste prisen for reisen. De kan også hjelpe til med å sette sammen et spesielt opplegg for en familie- eller gruppetur. Velkommen til å kontakte oss!

Våre pakkepriser presenteres alltid med aktuelle og beste tilgjengelige priser fra flyselskaper og hoteller. Ved søk på pris/ bestilling av en pakke, får du se den best mulige prisen vi kan tilby for turen, på forespurte datoer.

På nettsiden viser vi såkalte ”fra-priser”. Våre ”fra priser” er helt enkelt de laveste prisene vi kan tilby for en reise i en gitt tidsperiode. Nedenfor finner du tips om hvordan du finner de beste prisene.

Du er alltid velkommen til å kontakte våre reisekonsulenter for å finne avganger med den beste prisen for en periode, og for å bestille din reise. Telefon: 22 41 69 10.

Søk på forskjellige avreise - og hjemreisedager
Torsdag - søndag er vanligvis de dyreste dagene å fly ettersom de er de mest populære. Dersom du velger å søke på en reise for eksempel på dagene fredag til mandag, lørdag til tirsdag eller søndag til onsdag, kan du ofte finne en lavere pris.

Prisene varierer avhengig av sesong
Prisene varierer sammen med reiseperioden (høy-, mellom- og lavsesong). Undersøk alltid prisene på forskjellige datoer rundt dagene du ønsker å reise, og se om det dukker opp en lavere pris. Hold et ekstra øye på månedsskiftet, da det har en tendens til å påvirke prisen.  

  • Høysesong: 1/5 - 30/9, og høytider som jul, nyttår, påske, etc.
  • Mellomsesong: 1/10- 31/10, 1/3 - 30/4.
  • Lavsesong: 1/11-19/12, 8/1-28/2.

Når du har bestilt reisen, får du i løpet av kort tid en bestillingsbekreftelse og faktura sendt til deg via e-post. Vennligst sjekk at alle opplysningene stemmer overens med bestillingen din. Hvis det er noe som ikke stemmer, eller hvis det var en feil med bestillingen din, kontakt oss så snart som mulig via telefon eller e-post, så hjelper vi deg å rette den!

Vi sjekker også rutinemessig alle nettbestillinger og hvis vi oppdager noe som ser rart ut kontakter vi kundene våre og sammen går vi gjennom bestillingen. 

En bestilling er bindende først når betaling for påmeldingsavgiften er mottatt. Betaling for påmeldingsavgiften må være oss i hende senest første hverdag etter bestilling.

Dersom betaling ikke er gjort innen fastsatt tid, forbeholder Vulkanreiser seg retten til å kansellere reisen. Så gi oss beskjed hvis betalingen er forsinket.

Velger du å bestille med fakturabetaling, gjelder dette.

Betaling for påmeldingsavgiften må være oss i hende senest første hverdag etter bestilling. Sluttbetaling av bestillingen må være oss i hende senest 30 dager før avreise. For bestillinger med mindre enn 31 dager til avreise skal hele reisens pris være oss i hende senest første ukedag etter bestillingstidspunktet. 

Betalning sker till vårt bankkonto (Skandinaviska Enskilda Banken (SEB)): 9750.06.46458.


Vulkanreiser AS
Org.nr: 983 041 337
Postboks 57 Sentrum
0101 Oslo.

Ved betaling med kort betales depositum av reisens pris ved bestilling. Restbeløpet, av reisens pris, skal betales senest 30 dager før avreise. Ved bestilling innen 31 dager før avreise skal hele reisens beløp betales i forbindelse med bestilling.

Ved betaling med kort må du oppgi navn, kortnummer, korttype, kortets gyldighetsperiode og CVC-kode. CVC-koden er de tre siste tallene som er trykt på baksiden av kortet. I tillegg kreves såkalt tofaktorautentisering for alle kortbetalinger i henhold til EU-lovgivningen.

Aksepterte kort er VISA og Mastercard/Eurocard. Vulkanreiser lagrer ikke kortinformasjon, alt håndteres av NETS.

Etter at siste innbetaling er fullført sendes reisedokumentene til deg. Vårt mål er at kunden skal ha sine reisedokumenter 14 dager før avreise.
Obs! Hvis du innen 7 dager før avreise ikke har mottatt flybillett og / eller voucher, skal du alltid kontakte Vulkan Reiser. Bestillingsbekreftelsen er ikke gyldig som reisedokument.

Dersom du reiser med SAS eller Icelandair 
Du kan selv på gå inn på nettstedet CheckMyTrip og skrive ut din e-billett hvis du har en skriver. Du finner billetten ved hjelp av ditt bekreftelsesnummer for flyreisen (bekreftelsesnummeret finner du på din bestillingsbekreftelse under fly informasjonen). Du får tillgang til billetten ved å følge denne linken

Oppgi ditt bestillingsnummer og etternavn i de to boksene øverst på siden for å få tilgang til dine billetter og reiserute.

Flyselskapene tillater ikke endringer i for- eller etternavn. Reglene er svært strenge, og gjelder også feilstavet navn. Noen flyselskaper tillater en navneendring til en avgift som varierer mellom flyselskapene. Vær oppmerksom og sjekk stavemåten to ganger. Navnet på billetten må være i overensstemmelse med navnet i passet ditt, ellers kan du bli nektet ombordstigning ved innsjekking.

En endring av booking som medfører annen avreisedag eller annet arrangement debiteres en endringsavgift med 200 kr per endring, forutsatt at arrangementet er mulig å endre. Med endring menes en endring av en og samme booking. I noen tilfeller tar flyselskapene endringsgebyr. Disse gebyrene blir da lagt til, noe vi selvfølgelig opplyser om i forveien.

Reiseforsikring kan tegnes både som et tillegg til hjemforsikring med reiseforsikring og hvis du ikke har hjemforsikring. Vi anbefaler at du kontakter forsikringsselskapet ditt. Reiseforsikring er den reisendes ansvar og ikke arrangørens. Helseforsikring fra folketrygden gjelder på Island. Ta med deg bevis på forsikring. Hvis du er gravid, må du være oppmerksom på at spesielle regler gjelder både for flyreise og forsikring.

Du kan avbooke muntlig (personlig) til noen av våre reisekonsulenter.

Avbestillingsregler - Pakkereiser

Gjeldende avbestillingsregler fremgår alltid tydelig under fly informasjonen, mens man er i handlekurven. Avbestillingsreglene fremgår også på bestillingsbekreftelsen og fakturaen.

Vi forholder oss alltid til UDs reiseråd og følger pakkereiseloven. Så lenge det ikke frarådes reiser til Island, så vil alle reiser gjennomføres som planlagt og vanlige avbestillings- og ombookingsregler gjelder. 

Les mer her om våre reisevilkår.

 

 

I samarbeid med NETS håndteres dine opplysninger kryptert etter internasjonal standard (SSL) slik at du kan kjenne deg trygg når du betaler med kontokort via vår hjemmeside. Vulkanreiser sparer ingen kortinformasjon. Beløpet reserveres omgående fra ditt kort ved betaling. Godkjente kontokort er VISA og Mastercard/Eurocard.

Verified By Visa og Mastercard SecureCode
Verified by Visa og Mastercard SecureCode er et produkt av 3D-Secure, standarden for sikker identifisering av kortkunde ved internettkjøp. Kortutgivere som har tilbudt sine kortkunder denne tjenesten har mulighet for å identifisere og verifisere kortkundens identitet på en sikker måte. Kortkunden linkes til sin kortutgiver og må angi sitt brukernavn og passord.

Samarbeid med Vist Technology Group
I samarbeid med Visit Technology Group tilgodeses online bestillingssystemet for bestilling av reiser til Island.

Finner du ikke svaret på spørsmålene dine?

Kontakt oss ved å fylle ut kontaktskjemaet nedenfor, eller ta kontakt med vår kunnskapsrike selger direkte på telefon.

Staff

Sara Kristinsson

[email protected]